???? ?????? ???? ?????? ???? ???? ????(?) ???
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هادی صالحین
درباره ما
جستجو

کارنامه عملیات
جنگ دفاع مقدس
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ارسال شده در شنبه 93/1/16 ساعت 10:28 ص توسط هادی صالحین


یکی از عناصری که می‌تواند زندگی را بسیار شیرین و یا بسیار تلخ کند نوع شخصیت و عملکرد فرزندان است، فرزند خوب می‌تواند نور چشم انسان باشد به طوری که خداوند در قرآن کریم به ما می‌آموزد تا دست دعا به درگاه عطابخشش بلند کنیم و بخواهیم که «رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَ ذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ؛ پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده که مایه روشنى چشمان [ما] باشد».

کسانی که خواهان فرزند صالح هستند باید در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود مراقبت‌هایی داشته باشند تا به هدف خود برسند؛ یعنی فرزند از هر نوعش نتیجه عملکرد پدر و مادر است.

به استناد آیه شریفه 24 سوره مبارکه «انفال» که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم لِمَا یُحْیِیکُمْ...؛ اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید چون خدا و پیامبر شما را به چیزى فرا خواندند که به شما حیات می‌بخشد آنان را اجابت کنید...»؛ آموزه‌های قرآن کریم حیات بخش است.

حجت‌الاسلام قرائتی که در درس‌هایی از قرآن این هفته با استناد به نحوه تولد حضرت صدیقه طاهره(س) و آیات 19 تا 22 سوره مبارکه «الرحمن» فرزندان صالح را «اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ» دانسته و کسب رزق حلال و نحوه تعامل والدین با یکدیگر را به عنوان دو عامل اساسی در این زمینه مطرح می‌کند؛ توجه کنید.





مطلب بعدی : دم نوش بادرنجبویه!        مطلب قبلی : تکالیف و وظایف منتظران به روایت آیتالله جوادی آملی